Iedere beginnende, gevorderde, amateur of professionele verteller kan zich aanmelden bij de stichting en participant worden. Daarnaast zijn andere belangstellenden welkom die, bijvoorbeeld als organisator, sterk bij de wereld van het vertellen zijn betrokken.

Tegen een geringe jaarlijkse bijdrage kun je je aanmelden als participant-verteller met veel privileges en een eigen webpagina of als verteller met alleen je NAW-gegevens.

Je maakt dan deel uit van de kring van participanten. De participantenbijdrage is nodig om de continuïteit van de stichting en de website te waarborgen. Daartegenover staan een flink aantal privileges.

Als je participant bent

• wordt je naam opgenomen in het vertellersbestand op de site, en ontvang je een inlogcode
  • krijg je een eigen informatiepagina op de site
  • kun je publieke voorstellingen aan de vertelagenda toevoegen
  • wordt je rechtstreeks op de hoogte gehouden van het laatste nieuws van de stichting
  • kun je participeren in beleidszaken
  • kun je je stem laten horen tijdens de ontmoetingsdagen, en ontvang je korting op de toegangsprijs
  • ontvang je korting op de activiteiten van de Stichting Vertellen
  • en korting bij
  • Studio de Oorzaak (www.oorzaak.nl) ontwerper van deze site, maar ook een adres voor muziek en geluidsopnames, waar een verhaal stem kan krijgen.
  • Boekmaker De kleine Koning (www.dekleinekoning.nl), vormgever van deze site maar ook boekmaker, de plaats waar verhalen op papier komen.

Na aanmelding word je direct gratis op de vertellerslijst gezet en zijn je gegevens bekend bij de Stichting Vertellen. Op de website verschijnen je naam en woonplaats en e-mailadres (NAW gegevens).

Daarna ontvang je een email van de Stichting Vertellen met een uitnodiging om participant-verteller te worden en een incasso formulier in te sturen zodat wij de jaarlijkse bijdrage kunnen incasseren. Deze bijdrage bedraagt op dit moment 55 Euro's. Op het formulier wordt een bedrag genoemd van vierenzestig Euro's omdat dit het oorspronkelijke bedrag was. Wij hebben de bijdrage de afgelopen jaren verlaagd, maar we weten uiteraard niet wat de toekomst brengt. Daarom willen we dit bedrag op 64 Euro's houden.

Wil je meer weten over de organisatie van Stichting Vertellen, kijk dan op het huishoudelijk reglement.

>> Meld je nu aan als participant! <<

Aanmelden doe je door middel van het volgende formulier. Daarna nemen wij contact met je op.

op en rond 20 maart 2017: Wereldverteldag (www.wereldverteldag.nl

zaterdag 20 mei 2017: Ontmoetingsdag in Utrecht m.m.v. Vertelkring Delft.

zaterdag 7 oktober 2017: Ontmoetingsdag in Antwerpen bij zusterorganisatie Van Stoel tot Stoel.

zaterdag 27 januari 2018: Erwaseens Vertel Event in de Gelderlandfabriek in Culemborg.