crowdfunding Vamb17Pauline Seebregts werd in januari verkozen tot Vertelambassadeur van 2017.

Bij de uitreiking van de titel kreeg Pauline gelijk een opdracht mee: 'Ga  op zoek welke verhalen in onze tijd verteld moeten worden. Neem ons hierin mee en zoek wegen om wat je vindt ook buiten de wereld van het vertellen kenbaar te maken.'

Project 'Ver-halen, dichtbij'

Pauline heeft haar taak onmiddellijk opgepakt en inmiddels zijn de eerste stappen gezet voor het project 'Ver-halen, dichtbij’: een project waarin ze mensen van overal in verbinding wil brengen en verhalen laat delen met elkaar. Op haar blog vertelt Pauline regelmatig hoe het gaat met haar project en het ambassadeurschap.

Help mee!

Pauline wil over het project 'Ver-halen, dichtbij' heel graag een korte film maken, die de kracht van mensen en hun verhalen laat zien en die anderen kan inspireren. Om de opnamen van een film te kunnen bekostigen heeft ze een crowdfunding-project opgezet. Bekijk het filmpje op de website 'Voor de Kunst' en help mee door middel van een donatie!

DSC 0314 kleinZaterdag 28 januari j.l. was het jaarlijkse Vertel Event in de Gelderlandfabriek in Culemborg. Het was een middag en avond met diepgang en entertainment. Ook werd de Vertelambassadeur van het Jaar 2017 bekend gemaakt. De vakjury heeft uit negentig voordrachten drie genomineerden voor de shortlist gekozen: Erik van Dort, Veerle Ernalsteen en Pauline Seebregts. Alle drie kregen de gelegenheid zich in een korte vertelling voor te stellen, waarna de jury de motivaties voor nominatie voorlazen voor Erik, Pauline en Veerle, inclusief de ideeën die deze drie schitterende collega’s ontwikkeld hadden voor een jaar ambassadeurschap. Deze plannen zijn hier terug te lezen.

Uit dit drietal is Pauline Seebregts verkozen tot Vertelambassadeur van het Jaar 2017! Zij zal dit jaar samenwerken met Vertelambassadeur van het Jaar 2016 Eric Borrias. Van harte gefeliciteerd Pauline!

Lees ook het juryrapport! En wilt u weten waar onze Vertelambassadeur mee bezig is? Volg dan de blog van de Vertelambassadeur.

Op de foto v.l.n.r.: Veerle Ernalsteen, Vertelambassadeur van het Jaar 2016 Eric Borrias, Vertelambassadeur van het Jaar 2017 en Erik van Dort.

De genomineerden voor vertelambassadeur van het jaar 2017 willen graag zelf vertellen wat ze in deze rol voor vertellend Nederland en Vlaanderen willen betekenen

Pauline Seebregts

pauline seebregts nominatie 2017

Als Vertelambassadeur wil ik graag staan voor het helpen van mensen die kleine ‘grote’ verhalen op diepen uit hun eigen hart en leven. Bijvoorbeeld in bedrijven en organisaties. Zoals verhalen in veranderingsprocessen die gaan over de onderstroom in een organisatie of waar bestuurders en managers met een beetje hulp het wagen iets van zichzelf te laten zien in het verhaal voor hun medewerkers. Of in natuureducatie, in verhalen over behoud en duurzaamheid omdat we maar één aarde hebben waar we onlosmakelijk mee verbonden zijn.

photovisi download

Hét jaarlijkse Vertel event van de Stichting Vertellen komt er weer aan! En wel in de thuishaven van Vertelambassadeur van het Jaar 2016 Eric Borrias: in de Gelderlandfabriek in Culemborg. Een middag- en avondprogramma gevuld met verhalen en betekenis, en ook met de zoektocht naar antwoorden op de vraag: 'Welke verhalen vertellen we in deze tijd? En hoe zetten we dat op de kaart?'. Met een voorstelling van theatermaker/poppenspeler Fred Delfgaauw als grote kers op de taart!

Meer informatie over programma en inschrijving in de Vertelagenda.

shortlist 2017 2

Na diepgaand overleg, op basis van maar liefst negentig (90!) voordrachten, heeft de vakjury tot de volgende drie nominaties besloten:

• Pauline Seebregts
  • Veerle Ernalsteen
  • Erik van Dort

Wie van deze genomineerden de Vertelambassadeur 2017 wordt zal op het VertelEvent op 28 januari a.s. in de Gelderlandfabriek in Culemborg bekend worden gemaakt. Komt allen!

Pagina 1 van 6

op en rond 20 maart 2017: Wereldverteldag (www.wereldverteldag.nl

zaterdag 20 mei 2017: Ontmoetingsdag in Utrecht m.m.v. Vertelkring Delft.

zaterdag 7 oktober 2017: Ontmoetingsdag in Antwerpen bij zusterorganisatie Van Stoel tot Stoel.

zaterdag 27 januari 2018: Erwaseens Vertel Event in de Gelderlandfabriek in Culemborg.