Vertel Event

Op de zaterdagmiddag en -avond van 25 januari 2020 staat ons jaarlijks Vertel Event gepland, dit jaar met het thema "Grenzeloos Vertellen".

Met een afwisselend programma gaan we op zoek naar de grenzen van het vertellen! Het wordt een dag waarin vertellers (in spé), docenten, organisatoren en geïnteresseerden bij elkaar komen voor inspiratie, informatie, lekker eten en tijd voor ontmoeting. Natuurlijk gaan we ook genieten van mooie en verrassende verhalen!

Middagprogramma

Het middagprogramma wordt gevuld met een keur aan vertellers die met ons de grenzen van het vertellen zullen opzoeken. Maarten van Rompaey stelt ons de vraag wie van ons de meeste goesting heeft, de man of de vrouw? Oriana van der Sande laat ons een sprookje horen, een bekend sprookje nog wel, alleen de taal is Roemeens. Hoe is het om een verhaal te horen wanneer je de taal niet kent? "A fost odata ca niciodata…" Irina Hoffer vertelt verhalen vanuit het niets, alles is mogelijk, er zijn geen grenzen aan fantasie. Paul Groos laat zien hoe je horror elementen kunt verwerken in een bestaand verhaal. Fred uit het Broek en Tim Geeraedts experimenteren met poëzie en muziek.

Arjen Barel deelt met ons de vraag: Is vertellen werkelijk grenzeloos en overbrugt het alle (taal-) grenzen? Kan het zelfs de afstand naar de vijand overbruggen?

Een bijzonder, feestelijk moment op deze middag is het moment dat Verhalen Vertellen officieel wordt bijgeschreven op de Lijst van immaterieel erfgoed Nederland. Een afgevaardigde van KIEN (Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland) en de voorzitter van de Federatie Nederlandse Vertelorganisaties, Raymond den Boestert, zullen deze middag hun handtekening zetten, waarna Verhalen Vertellen officieel onderdeel uit zal maken van het Nederlands immaterieel erfgoed!

Avondprogramma

De avond starten we met een gezamenlijke discussie geleidt door Rebekka Roozendaal. We gaan in gesprek over de vraag: “Kunnen we grenzeloos vertellen?” Kunnen alle verhalen verteld worden? Waar ligt voor ieder persoonlijk de grens? Hoe ver kun je gaan? Grensoverschrijdende verhalen, wat zijn dat voor verhalen? De avond sluiten we af met Ayşegül Karaca, die samen met haar drie zangeressen haar voorstelling “Ik zie ik zie wat jij niet ziet” komt spelen.

Maaltijd:          Rond half 6 is er een mogelijkheid om met ons mee te eten. Inpandig café-restaurant Una Volta verzorgt het zoveel mogelijk lokaal en biologisch-vegetarisch Italiaans buffet á € 17,50. Dieetwensen zoals glutenvrij? Geef ze door via info@stichtingvertellen.nl, dan kan de keuken daar rekening mee houden.

Wil je vooraf lunchen bij Una Volta? Het café-restaurant is geopend vanaf 11 uur. Het is een populaire plek. Reserveren is dan aanbevolen door te bellen naar: 0345-227228.

Opgave:            Aanmelden vóór 20 januari 2020 via deze linkNa aanmelding ontvang je automatisch antwoord met daarin de betalingsgegevens. Restitutie van de kosten voor middag- en avondprogramma vindt alleen plaats bij afmelding vóór 25 januari 2020 Restitutie van de kosten van de maaltijd vindt alleen plaats bij afmelding vóór 20 januari 2020

Infotafels:        In de entree staan tafels klaar waarop je flyers en kaartjes neer kan leggen. Ook voor boeken/spellen verkoop, boeken te geef of boekenruil.

Koop hier je tickets!

Volledig Programma:

12.30 – 13.30 uur              Inloop

13.30 – 13.45 uur              Welkom

13.45 – 14.00 uur              “Wie heeft de meeste goesting?”, Maarten van Rompaey

14.00 – 14.20 uur              Nieuws van Stichting Vertellen

14.20 – 14.35 uur              “A fost odata ca niciodata...”, Oriana van der Sande

14.35 – 15.05 uur              “Vertellen vanuit niets”, Irina Hoffer

15.05 – 15.35 uur              Bijschrijven Verhalen Vertellen als Immaterieel Erfgoed

15.35 – 16.00 uur              Pauze

16.00 – 16.15 uur              “Een poëtisch, muzikaal experiment”, Fred uit het Broek en Tim Geeraedts

16.15 – 17.00 uur              “Een smakelijk griezelverhaal”, een workshop met Paul Groos

17.00 – 17.30 uur              “Storytelling en de wereld”, Arjen Barel,

17.30 – 19.00 uur              C’era una Volta

Italiaans buffet en ontmoeting op het buffetplein

19.00 – 19.45 uur              “Grenzeloos vertellen?”, gesprek onder leiding van Rebekka Rozendaal

19.45 – 20.00 uur              Changé

20.00 – 21.15 uur              “Ik zie, ik zie wat jij niet ziet”, Aysegül Karaca

21.15 – 21.30 uur              Afsluiting van de dag

Hier vind je een persbericht over de bijschrijving op de inventaris immaterieel erfgoed.

Raymond Op Podium Event 2019