Een gedenkwaardige middag met ruim 80 vertellers uit Nederland, Vlaanderen en zelfs Zuid Afrika bij elkaar in een knusse werfkelder.

Voor een debat op 20 januari 2013 in de IDR kelder aan de Utrechtse Oudegracht over de toekomst van storytelling in de lage landen op initiatief van Verteller van het jaar Raymond den Boestert in samenwerking met Gottfrid van Eck van het bestuur van Stichting Vertellen. Lees bijgevoegd verslag van dit debat.

En daarna de eerste story slam in de lage landen. Een spannende strijd met mooie verhalen en lastige opdrachten met uiteindelijk een winnaar met een kort verhaal over stropers, boswachters, middernacht op oudejaarsnacht en een ijselijke gil in de koude winternacht: Arjen Uittenbogaard. Lees uitgebreider over de story-slam in bijgevoegd verslag.

Wij feliciteren Arjen met deze titel en zjin uitdagers en uitdaagsters met de prima performance die werd neergezet.

Foto's zijn op een aparte site te vinden.

Op en rond 20 maart 2019 is het weer Wereldverteldag (www.wereldverteldag.nl).

Het komende Erfgoed Vertel Event vindt plaats op maandag 20 mei 2019 (https://bit.ly/2NKXgFi).

De komende ontmoetingsdag zal plaatsvinden op 28 september 2019.

Het volgende Vertel event vindt plaats op zaterdag 25 januari 2020 in de Gelderlandfabriek in Culemborg.