Op zaterdag 11 februari j.l. werd Raymond den Boestert door de Stichting Vertellen uitgeroepen tot Verteller van het jaar 2012.
Hij ontving de wisseltrofee uit handen van Anne van Delft, verteller van het jaar 2011.

Komend jaar zal hij rondreizend ambassadeur van het vertellen worden. Dat brengt o.a. optredens in de media en op vertelfestivals met zich mee.

raymond den boestert-sv

Zowel het aantal stemmen als de motivaties bij de uitgebrachte stemmen wezen Raymond den Boestert unaniem aan als de beste kandidaat voor de eretitel. Het juryrapport meldt onder meer: ‘Hij is een inspirerende persoonlijkheid en een prettig mens in de omgang die het plezier in de vertelkunst uitstraalt en uitdraagt. Een promotor van het verhalen vertellen in de breedste zin van het woord.’
En verder: ‘een bruggenbouwer in de vertellerswereld, steeds op weg om vertellers en vertelorganisaties bij elkaar te brengen. Hij benadrukt met veel enthousiasme de noodzaak van samenwerken.’
Raymond den Boestert is verteller en verteldocent. Als organisator en docent is hij de drijvende kracht achter de Vertelacademie die vertelcursussen en -opleidingen aanbiedt in Utrecht, Zwolle en Alden Biesen (België). Daarnaast heeft hij het digitale Vertelforum opgezet, is hij actief in de redactie van het magazine Vertel Eens en was hij tot voor kort betrokken bij de werkgroep Wereld Vertel Dag. Ten slotte profileert Raymond zich ook op Europees niveau waar hij initiatieven ontwikkelt op het gebied van vertelopleidingen en uitwisselingen van jonge vertellers.

Je kunt raymond op zaterdag 27 november aan het werk zien als hij De Nibelungen in samenwerking met muzikante Helga Huisjes op het Thrillerfestival in Zoetermeer  verteld. In het eerste weekend van november is hij op het Storytellingfestival in Amsterdam

In Trouw en Algemeen Dagblad zijn artikelen verschenen over de Verteller van het Jaar 2012. Klik hiervoor op de volgende links op de site van de vertelacademie Artikel-AD, Artikel-trouwTV-programma Koffie Max.

Belangrijke optredens dit jaar waren op Waterval Internationaal Vertelfestival (Zwolle) en op Erzähl mir was in Remscheid/Solingen (D) wat de Verteller van het jaar 1 minuut live op de WDR bracht, en op het Vertelfestival in Maastricht.

De komende ontmoetingsdag vindt plaats op 28 september 2019 in de Gelderlandfabriek in Culemborg. Lees meer op de pagina Nieuws

Het volgende Vertelevent staat gepland op zaterdag 25 januari 2020 in de Gelderlandfabriek in Culemborg.

Op en rond 20 maart 2020 is het weer Wereldverteldag (www.wereldverteldag.nl).