Over de verteller

Voor en achternaam
Annette Benedictus
Beschrijving
Graag vertel ik met en voor kinderen. In mijn projecten maken kinderen kennis met de kunst van het vertellen van verhalen. Ze krijgen daarbij verhalen aangereikt, en gaan zelf op zoek naar verhalen uit de buurt. Vervolgens vertellen ze deze verhalen verder, aan andere kinderen op school, of aan ouders. Ook organiseer ik projecten waarin buurtgenoten elkaar ontmoeten en leren kennen. Daarnaast geef ik workshops voor leerkrachten om zelf verhalen te gaan vertellen, en schrijf ik artikelen over het vertellen van verhalen met en voor de kinderen op school. Steekwoorden: cultureel erfgoed, identiteit, burgerschap, Amsterdam, samenleven, kennismaken, woordenschat, mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid, verbeeldingskracht, plezier! Als verteller werk en werkte ik voor en met o.a. Stichting Schoolverteller, De Rode Loper op School, woningcoöperatie de Alliantie, Stadsdeel Oost, diverse scholen en schoolbesturen, de Tolhuistuin, Stichting Taalvorming, Noordjes Kinderkunst, Fonds voor Noord en Fonds voor Zuid, allen in en om Amsterdam.
Publiek
peuters, kleuters, 6-9 jaar, 9-12 jaar, 12-16 jaar, kinderen, jongeren, volwassenen, ouderen, nieuwe Nederlanders (vluchtelingen/asielzoekers), culturele bijeenkomsten, scholen, huiskamers
Toegepast vertellen
vertellers, levensloop, nieuwe Nederlanders (vluchtelingen/asielzoekers), ouderen, historisch erfgoed
Opleidingen
Diversen, ik studeerde psychologie en literatuurwetenschappen, maar hou van praktisch: ik rondde de opleidingen ergotherapie en de PABO af, werkte 5 jaar in de psychiatrie en werkte 20 jaar als leerkracht.
Vertelschool
Beginnerscursus bij Mezrab, vele cursussen bij de Vertelacademie, en volg op dit moment Hogere Vertelkunst aan de Stedelijke Academie in Lier.
Ervaring
Als verteller werk en werkte ik voor en met o.a. Stichting Schoolverteller, De Rode Loper op School, diverse scholen en schoolbesturen, Kleinlab, de Tolhuistuin, Stichting Taalvorming, Noordjes Kinderkunst, Fonds voor Noord en Fonds voor Zuid, woningcoöperatie de Alliantie, Stadsdeel Oost, allen in en om Amsterdam.

Contact informatie

Plaats