Wereldverteldag

Ieder jaar rondom 20 maart, Wereldverteldag, worden er wereldwijd verhalen verteld met eenzelfde thema. Het vertellen van verhalen verbindt mensen met elkaar!

De Stichting Vertellen wil vertellers de mogelijkheid geven om hun evenement in het kader van Wereldverteldag te delen. Daarvoor is in de agenda op deze website een aparte categorie aangemaakt, waarin iedereen zijn activiteiten in Nederland of Vlaanderen kan plaatsen. Zowel open als besloten activiteiten (bijvoorbeeld op scholen of in verpleeghuizen) kunnen daarop aangemeld worden.

Ook delen we regelmatig inspirerende berichtjes en aankondigingen van Vertelevenementen op de Facebookpagina van Wereldverteldag. Like en volg deze pagina voor de allerlaatste informatie!

Het thema voor 2020 is: Voyages

Ben je een ervaren verteller, een nieuw talent, jong, oud, amateur of professional, het maakt niet uit, want iedereen kan mee doen aan Wereldverteldag! Ook theaters, scholen, bibliotheken en andere organisatoren zijn van harte welkom.
Organiseer in de week van 20 maart een vertelactiviteit en meld die aan via het aanmeldformulier op deze pagina.

Het mag zowel een publiek toegankelijk evenement als een besloten bijeenkomst zijn. We vinden het fijn als je ook besloten evenementen op de site registreert, om een compleet beeld te krijgen van alle activiteiten in Nederland en Vlaanderen.

In de agenda op deze pagina worden alle vertelactiviteiten aangekondigd die op en rond 20 maart worden georganiseerd.
Aanvullende informatie voor vertellers en organisatoren is te vinden in de vertelwiki van de website.
In blogs geven we inspiratie en extra toelichting rond het thema van het huidige jaar.
Daarnaast hebben we een Facebookpagina aangemaakt, waarop vertellers elkaar kunnen inspireren met goede ideeën rondom het thema van het jaar en waarop wij regelmatig activiteiten uit de evenementkalender zullen delen.

Hier verschijnen in de aanloop naar Wereldverteldag artikelen rond het thema van dit jaar.

De Werkgroep Wereldverteldag is onderdeel van de Stichting Vertellen en concentreert zich voornamelijk op het verzamelen van informatie rond Wereldverteldag in Nederland en Vlaanderen.

Speerpunt is deze webpagina, die het verzamelpunt is voor alle activiteiten op en rond Wereldverteldag.

De werkgroep bestaat uit:

• Margot Vermeulen: artikelen en blogs
  • Saskia Bangma: onderhoud website