Ontmoetingsdagen

De Stichting Vertellen faciliteert naast het jaarlijks Vertel Event in januari, elk jaar een of meerdere ontmoetingsdagen. Het belangrijkste doel van deze dagen is het bevorderen van het contact tussen beginnende, gevorderde en professionele vertellers onderling en het uitwisselen van vertelervaringen. Elke ontmoetingsdag heeft een ander thema.

Op 7 maart 2020 organiseren we een alternatief soort ontmoetingsdag. Die dag hebben we Frédérique te Dorsthorst uitgenodigd om met ons te werken aan ons unieke verhaal! Welke woorden geef jij aan wie jij als verteller bent? Wat maakt jou anders dan de ander? Aan het eind van de dag ga je naar huis met meer woorden en beelden over jezelf. Met een tekst die je onder andere kan gebruiken voor je profielpagina op de website van stichting vertellen.  Meer informatie over deze dag vind je hier.

Op 20 mei 2017 was de organisatie in handen van de Vertelkring Delft met het thema Nieuwe Vertelplekken.

Op zaterdag 1 oktober 2016 was de organisatie in handen van de Verhalenfontein uit Rotterdam. Een dag vol vruchtbare brainstorms!

De dag daarvoor was op zaterdag 3 oktober 2015 tot in de puntjes verzorgd door Vertelkring 'de Verhalenkraal' uit Hengelo. Het thema van dag was: Levend Verleden. De Verhalenkraal deelde hun eigen ervaringen, begeleidde workshops hierin en er was een levendige lezing van Gottfrid van Eck over Storytrails. Lees het verslag van de dag op de VertelWiki.

De ontmoetingsdag op 4 oktober 2014 werd verzorgd door VertelGenootschap Apeldoorn. Het thema van de dag was: De kracht van Samen

Een verhaal vertellen met twee, drie of misschien wel vier vertellers? Hoe dan?

Lees hier het verslag van deze verrassende dag!

De ontmoetingsdag van 10 mei 2014 had als thema

de verteller in de basisschool

lees hier het verslag van deze boeiende dag

In 2018 vond de ontmoetingsdag plaatsvinden op zaterdag 21 april in de Gelderlandfabriek in Culemborg.

book-2929646_1920