Over de verteller

Voor en achternaam
Hermine van Helden
Beschrijving
Hermine neemt je mee op de vleugels van de verbeelding, naar verre landen en vervlogen tijden, Of ze vertelt je verhalen geïnspireerd door de Wereldliteratuur. Voor jong en oud. Bij iedere gelegenheid. Hermine heeft zich ontwikkeld tot allround verteller. Niet alleen door te vertellen, maar door kijken en luisteren in contact te zijn met haar publiek. Ervaring in het onderwijs en mensenkennis zorgen voor een doorlopende groei . Voor peuters, kleuters en anderstaligen gebruikt ze een vertelkastje, zodat afbeeldingen een ondersteuning geven. In de stichting Verhalenfontein actief met organiseren van "de Mythische Marathon" en "Vertelwedstrijd om de Grijze Kanarie". Actief in de jonge "Stichting Schoolverteller". Hermine maakt deel uit van "Taterwater Verteltheater"
Publiek
iedereen die het wil horen
Toegepast vertellen
Opleidingen
Kweekschool (Pedagogische Academie)
Vertelschool
Nationale Vertelschool (2015), Trainingen bij Engelse 'meesters'.
Ervaring
Vertellen in het onderwijs vanaf 1986. Workshops voor leerkrachten en leerlingen. Voor peuters en kleuters met Kamishibai. Vertellen voor volwassenen vanaf 2015. Geven van beginnerscursussen. Vertellen van lange verhalen met meerdere vertellers. (Odyssee, Metamorfosen, Mabinogy)

Contact informatie

Ypenburg (Den Haag)