Informatie Vertelkring

info@komopverhoal.nl
Bijeenkomsten
Manier van werken
Vertellerscollectief 'Kom op Verhoal' bestaat uit een tiental vertellers uit het Groninger Westerkwartier. Ze vertellen verhalen over uiteenlopende zaken, maar in het bijzonder over gebeurtenissen in de streek. Veelal wordt verteld in het dialect van het Westerkwartier, omdat ze ook het gebruik van de streektaal willen behouden. Ze organiseren jaarlijks ook een schrijfwedstrijd 't Schierste Verhoal van 't Westerkwartier, die wordt afgeslotenn met een boeiende vertelavond. De vertellers treden op voor jong en oud. Zo treden ze tijdens Wereldverteldag op bj basisscholen en hebben ze speciale programma's voor verzorgingstehuizen. In sommige gevallen treden ze ook in combinatie op met muzikanten uit de streek en kunnen dan een compleet avondprogramma verzorgen.
Aanmelden nieuwe leden
Bijzonderheden